اخبار و مقالات

خرداد 31, 1399

مدیریت زمان

معمولاً همه ما به یک دليل دچار کمبود زمان نمی‌شویم؛ دلایل مختلفی برای کمبود زمان وجود دارد؛ درنتیجه تشخیص این‌که چرا دچار کمبود زمان شده‌ایم نیاز به بررسی دارد.

١-كمال طلبی:
کمال طلب‌ها، کسانی هستند که برای هیچ کاری،‌ استاندارد كمتر از صد را نمی‌پذیرند.٦٠ يا٧٠٪؜ براي آنها قابل پذيرش نيست.

٢-اهمال کاری:
گاهی اوقات، مشکل ما واقعاً کمبود زمان و مدیریت زمان نیست. بلکه عقب انداختن کارها به زمان دیگر است.

٣-بيشتر غرق در رويا هستيم تا هدفگذاري هاي واقعي:
برخی از ما به دلیل رویاهای بزرگی که در سر داریم، احساس می‌کنیم به کمبود زمان گرفتار شده‌ایم.

٤-مهارت حل مسئله نداريم:
گاهی اوقات، مسیر کار ما نادرست است. به جای اینکه مسیر کار را درست کنیم، به صورت موردی مشکلات را حل می‌کنیم.

٥-ميخواهيم همه كارها را خودمان انجام دهيم:
ما خیلی وقت‌ها در واگذار کردن کارها به دیگران، ضعیف عمل می‌کنیم.

٦-مهارت تصمیم گیری و اولویت بندی در ما ضعيف است:
گاهی اوقات، ممکن است احساس کنیم که حجم فعالیت‌ها زیاد است و نمی‌دانیم که بهتر است کدام را به نفع کدام کنار بگذاریم.

٧-مهارت نه گفتن نداريم:
شاید ما هم از جمله کسانی باشیم که نمی‌توانيم به سادگی به دیگران «نه» بگویيم. به همین دلیل، قسمت عمده‌ای از وقت خود را صرف انجام کارهایی می‌كنيم که به دلیل خجالت یا رودربایستی یا دلایل مشابه، پذیرفته‌ايم.

٨-گاهي اوقات تنها روي يك بعد متمركز ميشويم:
مسئله‌ی دیگری هم وجود دارد که گاهی از چشم ما دور می‌ماند: “ما آن‌قدر درگیر مدیریت زمان می‌شويم که مدیریت انرژی را فراموش می‌کنیم.”

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید