اخبار و مقالات

تیر 3, 1399

نوع نگرش = میزان آشفتگي فکری

افراد به دليل تفاوت‌هاي فردي، در برابر اسـترس به صورت‌های گوناگون پاسخ مي‌دهند و شـدت فشـار ادراك شـده و چگـونگي واكـنش بـه آن ، وابسته بـه طـرز فکر و برداشتي است كه فرد از آن دارد و در وی ايجاد آشفتگي مي‌كنند، اين نگرش ما نسـبت به رويدادها است كه سبب آشفتگي ما مي‌شود.

راه‌های مقابله با استرس

  • ‪ روش اول انکار است که روش نادرستی محسوب می‌شود و در بعضی از افراد دیده می‌شود.
  • ‪روش دوم استفاده از روش‌های مقابله سالم و حل مسئله است.
  • ‪تغییر تفکر، در این موارد معمولا فرد به کمک نیاز دارد تا منبع استرس مشخص شود و با حفظ آرامش بهترین راهکار برای مقابله پیدا کنند.
    ‪آیا طرز فکرم درست است؟
    ‪اگر فرد دیگری در موقعیت من بود، به او چه می‌گفتم؟
    ‪فرض کنیم اتفاق افتاده است، در حال حاضر چه کاری می‌توانم انجام دهم؟
  • ‪اصلاح عادت‌ها
  • ‪آرام‌سازی ذهنی‌عضلانی: آموزش آرام‌سازی ذهنی‌‌عضلانی نیز حتما باید زیرنظر روان‌شناس به فرد داده شود. استرس باعث سفت شدن عضلات، تپش قلب و تند شدن تنفس می‌شود.

 

, , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید